شناسهٔ خبر: 222973 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محور مهریز، مروست - خاتم کارگاه بزرگ راهداری و روکش آسفالت شده است

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: محور مهریز، مروست - خاتم که طی سال‌ها به‌دلیل ترافیک سنگین ناوگان ترانزیتی دچار فرسودگی زیرساختی شده بود، اینک به کارگاه بزرگ راهداری و نگهداری و روکش اسفالت تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد رستگاری اظهار کرد: این محور که چندین سال زیر بار ترافیک فوق‌سنگین وسایل نقلیه مستهلک شده بود، اکنون و با فعالیت پنج اکیپ راهداری در حال مرمت، بهسازی و ایمن‌سازی است.

وی افزود: طی ۱۸ ماه گذشته و با وجود محدودیت منابع اعتباری، برنامه‌ریزی برای این آسفالت و بهسازی محور و تحقق مطالبه نجیبانه مردم مروست و خاتم، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از اصلاح ۸۰ درصد نقاط بحرانی و عامل اصلی تصادفات و نارضایتی‌ در این محور خبر داد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی ناشی از جنگ و شرایط اقتصادی، اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی در قالب چهار قرارداد پیمانکاری بزرگ به این پروژه اختصاص یافته است.

رستگاری تأکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین حفظ ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، فعالیت عمرانی در این پروژه حتی یک روز کار به‌دلیل مسائل مالی متوقف نشده است.

وی عنوان کرد: با استفاده از نسخه‌های خاص مهندسی متناسب با نوع خاک و میزان ترافیک در این محور، عملیات بهسازی مسیر با رویکرد ماندگاری بالای آسفالت در حال انجام است.